Bisnes sampingan yang menyeronokkan


Secara rasminya saya adalah usahawan dalam bidang ICT dan pendidikan, namun demi mencari pengalaman dan kelainan, saya menyertai Teras Unggul Success secara "part time".  

Teras Unggul Success adalah perniagaan milik Encik Jamaluddin Bin Muhamad Arshad iaitu Pengerusi Pasar Tani Kebangsaan dan Negeri Melaka yang menawarkan perkhidmatan urutan tradisional serta jualan produk berasaskan akar kayu dan tumbuhan herba dengan resipi turun temurun keluarga beliau.

Teras Unggul Success menjalankan perkhidmatannya di Pasar Tani sekitar Melaka.  Berikut adalah jadual promosinya  :

Isnin : Durian Tunggal (Petang)
Selasa : UTC Melaka (setiap tengah dan hujung bulan - Pagi)
Rabu : Jasin (Pagi) dan Seri Pengkalan (Petang)
Khamis : Selandar (Pagi)
Jumaat : Lubuk Cina (Petang)
Sabtu : Masjid Tanah (Pagi) dan Pantai Puteri (Petang)
Ahad : Alor Gajah (Pagi) dan Pantai Puteri (Petang)

Lain-lain kawasan bergantung pada permintaan atau terdapat penganjuran acara tertentu.

Pada fikiran saya dengan membuat "part time" khidmat mengurut dan jualan produk akar kayu serta herba, saya lebih dekat dengan akar umbi rakyat, dapat cuba memahami masalah dan keperluan rakyat. 

Secara tak langsung dapat peluang untuk mempromosikan bisnes Kelas Belajar Komputer Dan ICT yang saya anjurkan.  Selain itu dapat juga menikmati dingin angin pantai apabila membuat promosi di kawasan berkenaan.


Antara produk dari Araz Success dan Teras Unggul Success iaitu Jus Penawar Rimba, Minyak Lintah Gunung serta Minyak Urut D'Cas



Bisnes Bundle

Bisnes Air Balang

Bisnes Penghantaran Makanan