Spesifikasi komputer untuk permainan PUBG dan penggunaan emulator sebagai pilihan

Players Unknown Battlegrounds juga dikenali sebagai PUBG adalah salah satu permainan paling popular di seluruh dunia. Di semua demografi dan tempat-tempat yang anda temui orang bermain PUBG, di kafe, di sekolah, di rumah malah di pejabat pun turut ada yang memainkannya.

Sudah tentu, bermain permainan di telefon bimbit pasti menyeronokkan, tetapi kerana kita menggunakan ibu jari kita untuk memainkannya, jadi kita mempunyai ruang lingkup permainan yang sangat terhad. Ya, ada beberapa gamepad generik yang boleh anda gunakan dengan telefon, tetapi juga tidak banyak membantu. Dalam permainan, tidak ada yang dapat mengalahkan kelenturan papan kekunci dan tetikus, bukan? Tetapi bolehkah kita memainkan PUBG Mobile ( PUBG Lite ) di PC dan komputer riba kita?

Sudah tentu boleh namun memerlukan spefikasi komputer seperti di bawah :

Keperluan minimum sistem

OS Windows 7,8,10, 64bit

CPU Core i3 2.4GHz

RAM 4GB

GPU DirectX11 Intel HD Graphics 4000

HDD 4GB


Keperluan sistem yang digalakkan

OS Windows 7,8,10, 64bit

CPU Core i5 2.8GHz

RAM8GB

GPU DirectX11 NVIDIA Geforce GTX 660 or

AMD Radeon HD 7870

HDD 4GB

Untuk memuat turun permainan PUBG Lite, klik di sini




Penggunaan Emulator sebagai pilihan

Seperti permainan Pokemon yang asalnya dimainkan pada konsol permainan seperti Gameboy atau Nintendo Switch, PUBG juga turut mengginakan kaedah yang sama, bagi peminat permainan ini yang tidak mempunyai "bajet yang longgar" dalam penyediaan komputer mengikut spesifikasi tertentu.

Tencent telah melancarkan emulator PUBG Mobile rasmi yang membolehkan anda memainkannya walaupun pada PC atau komputer riba. Yang lebih menggembirakan ialah anda tidak memerlukan perkakasan mewah untuk menjalankan permainan.

Untuk memainkan telefon bimbit PUBG di PC atau komputer riba, anda perlu memuat turun emulator Tencent Gaming Buddy. Terdapat banyak palsu di internet, jadi pastikan anda memuat turun versi rasmi dengan mengklik di sini

Ukuran muat turun fail adalah sekitar 8.7 MB sehingga tidak akan memakan masa terlalu lama. Setelah muat turun selesai, jalankan perisian dan secara automatik akan memuat turun fail yang diperlukan. Proses pemasangan mungkin mengambil masa 10-15 minit bergantung pada prestasi mesin anda dan sambungan internet anda.

Apabila emulator dipasang, lancarkan permainan. Ini sekali lagi akan memuat turun beberapa fail penting yang diperlukan untuk melancarkan permainan. Fail ini besar, jadi pastikan anda mempunyai sambungan internet yang baik. Sekiranya permainan mempunyai beberapa kemas kini utama, ia mungkin meminta anda untuk melancarkan semula permainan juga.

Apabila semua fail tambahan dimuat turun, log masuk dengan bukti kelayakan anda untuk mengimport semua statistik PUBG mudah alih anda. Sekiranya anda tidak mempunyai akaun, buatlah. Secara lalai, semua kawalan disenaraikan dalam tab di sebelah kanan skrin. Anda boleh menutup tab dan bahkan memasuki mod skrin penuh dengan menekan f11. Ingat, pelayan PUBG mengesan emulator, jadi anda dan rakan sepasukan anda hanya akan dipasangkan dengan pemain lain yang menjalankan emulator ini.

Sekiranya anda gemar bermain PUBG Mobile, anda juga harus mempertimbangkan untuk memeriksa versi PC yang lengkap. Ia mempunyai sekumpulan ciri eksklusif dan perincian grafik mendalam yang anda tidak boleh ketinggalan. Anda memerlukan komputer riba atau PC dengan kad grafik untuk menjalankannya.

Bisnes Bundle

Bisnes Air Balang

Bisnes Penghantaran Makanan